2018. már 07.

Meryl Streep: "Nem vagyok mindig boldog" - interjú magyarul

írta: Petróczi Horváth Veronika
Meryl Streep: "Nem vagyok mindig boldog" - interjú magyarul

meryl2.jpg

Mrs. Streep, szeret otthon főzni?

Valamelyik este igen, valamelyik este nem. Akkor elkezdek főzni, majd egyszer csak kiszakad belőlem, hogy "Ó, Istenem" - és kidobom az egészet. És akkor azt mondom, "ez van, ma pizza-t eszünk". Aztán ledőlök a szobában. Amikor a gyerekek kicsik voltak, én pedig dolgoztam, valaki főzött nekünk. Sok évig nem volt szakácsunk, mindent magam csináltam. De amikor még nagyon fiatalok voltak, igazán nehéznek találtam odafigyelni minden egyes házi feladatra, és a nap végén még vacsorát is készíteni.

Mi a specialitása manapság?

Újabban sok tésztafélét készítek. Ezeket könnyű összedobni. Sok szokatlan íz van, amiket kombinálni lehet. Azért főzök, mert a gyerekek mindig egy típusú ételt favorizálnak, és azt szeretnék enni újra és újra. A lányom mostanában azt a tésztát szereti, amit karfiollal, friss petrezselyemmel, tárkonnyal és ricotta salátával készítek. Ehhez fel kell forralni a karfiolt, majd annak vizébe beletenni a tésztát és addig főzni, míg az íz teljesen átjárja. Végül pedig mindent összekeversz, és kész is.

Hogyan egyezteti össze az időigényes karriert az anyasággal?

Először is, van egy nagyszerű férjem. Sok éve találtam rá, és ilyen szempontból nagyon szerencsésnek érzem magam. Másrészt pedig óriási kitartásra van szükség, és jó szervezőkészségre. Néha úgy érzem, mintha menő vállalkozásom lenne, pedig nincs. Egyfolytában csak tervezek és tervezek...

Mit gondol azzal kapcsolatban, hogy a gyermekei is a színészet felé indultak el?

Nagyon büszke vagyok a lányaimra, de egyúttal féltem is őket. Mert amikor kritikusok kerülnek az utadba, ők nem az írói vénádat, a festményeidet vagy a darabodat kritizálják, hanem téged. Ezt nagyon nehéz félretenni, és elraktározni egy olyan helyre, ahol nem bánt többé - és ez az én félelmem. De soha nem beszélném le őket erről a szakmáról, mert ez egy csodálaton hivatás, és nagyon hálás vagyok mindenért, amik által ezt kifejezhettem.

Az a benyomásom, mintha Ön mindig boldog lenne. Ez csak a látszat vagy ilyen a személyisége?

Nem vagyok mindig boldog. Nyomás alatt boldog vagyok. Kimondottan zsémbes tudok lenni, kérdezze csak meg a férjemet. (Nevet.)

Mi teszi boldoggá?

Minden, ami minket, embereket igazán boldoggá tud tenni: a szerelem, a szex és az étel. Minden más - erő, ráhatás, kitartás - csak elbódítja az embert az igazán fontos dolgoktól. De amíg van étel a tányérodon és tető a fejed felett, és ha a szükségleteidet ki tudod elégíteni, akkor mindaz, ami boldoggá tud tenni minket, mindenek felett, az igazán egyszerű.

Ez a fajta nézőpont gyakran a neveltetéshez kapcsolódik. Nagyon hasonlít az édesanyjára?

Az anyukám olyan ember volt, hogy amikor belépett egy szobába, hirtelen fényesség lett. Nagyon könnyen szerzett barátokat és a lelkesedését óriási örömmel adta elő. Mindig is sokkal jobban szerettem volna hasonlítani rá annál, mint amennyire valójában hasonlítok. Nagyon szerettem és csodáltam őt, a szívem legmélyéből. Ő azt választotta, hogy az élet napos oldalát nézi, nem  pedig az árnyékos és a negatív oldalt, ami visszatarthatja.

Előfordult már, hogy irigy volt valakire?

Igen! Irigy voltam Jessica Lange-ra, amikor megkapta az Édes álmok főszerepét. Ez egy fantasztikus film volt, és ő is csodálatos benne. Voltak vágyaim, amik nem teljesültek, de azt kell mondjam, hogy rengeteg áldást is kaptam, így nem panaszkodom.

Sophia Loren egy alkalommal úgy nyilatkozott, hogy utálja Önt, mert színészi képességeivel ellopta a szerepet A szív hídjai című filmben.

Valójában nem gondolom, hogy Sophia utálna engem, mert amikor a legutóbbi Oscar-díj átadáson találkoztam vele (A cikk 2011-es – a szerk.), egy óriási, szeretetteljes öleléssel köszöntött, ami nagyon boldoggá tett. Nagy csodálója vagyok, épp ahogy a férjem is. Sosem heverte ki azt, amikor Sophia előtűnt a tengerből (nevet).

Szereti azt a kialakult képet, hogy Ön az egyik legjobb drámai színésznő?

Pályám során mindvégig sokféle dologba kezdtem. Amelyik filmben legelőször felbukkansz, abban ismernek meg először az emberek, olyan, mint az első benyomás, amint belépsz egy ajtón. És utána ehhez mérten kezelnek téged. Az elején drámákban játszottam, de a dráma tagozatos iskolában sosem szerepeltem komoly, realista műben. Nem, egy mégis volt, a „The Father”, és abban a fiatalabbik lányt játszottam. Ezen kívül három évig csak komédiákban szerepeltem. De akkor annak volt az ideje.

Hollywood legjobbjaival dolgozott együtt. Ki a kedvenc rendezője?

Nincs kedvenc rendezőm, ahogy nincs kedvenc színem és ételem sem. Mindegyiket szeretem. Akad néhány olyan rendező, akivel nem élveztem a munkát, de rádöbbentem, hogy valójában igazán szerencsés vagyok, mert a valaha élt legnagyobb rendezőkkel dolgozhattam együtt.

Van olyan, akivel eddig még nem volt közös munkája, de nagyon szeretné?

Igen, nagyon szeretném, ha Martin Scorsese végre foglalkozna női karakterrel is, de nem tudom, élek-e addig. Sok olyan csodálatos rendező van, akivel szívesen forgatnék ismét. Nagyon kedvelem Spike Jonze-t. És szerettem együtt dolgozni Wes Andersonnal is, de ott egy róka hangját kölcsönöztem (A fantasztikus Róka úr – a szerk.), és valamikor szívesen forgatnék vele emberként is.

A nagyszerű Meryl Streep félt valaha is valamely szerepétől?

Nem tudod úgy végezni a munkád, ha közben félsz. Egy sajtókonferencián lehetsz ideges, izzadhatsz is, de munka közben nem, mert az úgy nem működik.

Tehát nem idegeskedik többet?

Minél több időm van gondolkodni, annál többet idegeskedek. Így szándékosan nem hagyok magamnak túl sok időt két munka között. Tartok némi szünetet, majd általában újra dolgozni kezdek.

/Elnézést kérek az esetleges hibákért, nem vagyok hivatásos fordító. Az eredeti cikk a következő linken olvasható: http://the-talks.com/interview/meryl-streep/

Szólj hozzá