2017. aug 07.

Jack Nicolson: "Az élet érdekes, nem szeretném elveszíteni"

írta: Petróczi Horváth Veronika
Jack Nicolson: "Az élet érdekes, nem szeretném elveszíteni"

Interjú magyarul!

jack_nicholson.jpg

Mr. Nicholson, gyakran gondol a halálra?

Igen, ezek azok a dolgok, amelyekre sokszor gondolunk, mégsem igazán érezzük szükségét annak, hogy beszéljünk róla. Mindenkinek van sejtése arról, hogy történjen: hamvasztás, égetés vagy bármi más…

Ön mely módot részesítené előnyben?

Egy 25 láb magas, pink színű szobrot szeretnék. Vagy talán úgy, ahogy az indiánok csinálták. Felakasztanak egy fa tetejére, és a madarak megesznek. Nem, valószínűleg a hamvasztást választanám.

Az öregedésnek van pozitív oldala?

Sok. Például sokkal jobban átgondolsz mindent, mert már nem vagy olyan gyors mint régen. Amikor 70 éves lettem, akkor éreztem először, hogy fiatalabb vagyok a koromnál. Az 50. zuhant rám, mint egy tonna kőfal – valami biztos van ebben a számban – de a 70.-dikkel kapcsolatban jó érzéseim voltak.

Mi teszi Önt fiatalabbá?

Nem tudom. Úgy értem, hogy egyáltalán miért hozzuk ezt összefüggésbe a számokkal? Valaha nagyon gyors voltam, képes voltam úgy kimenni, majd visszajönni a szobába, hogy észre sem vetted. Amikor ezt már nem tudod megtenni, változtatnod kell a megszokott stílusodon. De az élet nagyon érdekes, és nem szeretném elveszíteni.

Mik voltak élete fénypontjai?

A Szelíd motorosok első vetítésénél Cannes-ban, mert előtte csak settenkedtem arrafelé. De amikor ott ültem a vetítésen, rádöbbentem, hogy valójában filmsztár leszek. És akkoriban sokat gondolkodtam magán a rendezésen, mivel akkor már 10-12 éve szerepeltem filmekben. És mindenki azt mondta, hogy jó vagyok, de nagy filmsiker nélkül ismertnek lenni az bizonyos szempontból nehezebb, mint teljesen újként szerepelni. Tehát ez teljesen felforgatta az életemet, és határozottan fénypontként tekintek erre az eseményre.

Érzi még azt a bizonyos bizsergést?

Amikor azt mondják, hogy nagyszerű színész vagyok, befogom a fülemet, mert azt nem jó, ha így gondolok magamra.

Meglehetősen magabiztosnak tűnik…

Hát… tudod, jó műsort adok elő…

Mondaná azt, hogy számít az embereknek?

A film-businessben vagyok, ami folyamatos, gyilkos konkurenciaharcot jelent. De nincs olyan ember, aki azt mondaná, hogy megcsaltam vagy manipuláltam volna.

Nőket sem?

Csak a nők tettek így, mert jobban hiányoztam nekik, mint azt valaha gondolták volna.

Nőcsábász?

Teljes mértékben.

Használta valamikor a színészi képességeit a nőkkel való kapcsolataiban?

Sosem választom szét.

Mit szeret a nőkben leginkább?

Én csak azt szeretném, hogy személyek legyenek. Most kezdtem el olvasni egy könyvet arról, hogy a két nem két külön párbeszédet folytat egymással. És úgy tűnik, hogy ez a könyv éppen ellenem íródott. A férfi karakter az én generációm, aki azt hiszi, hogy mindig saját maga urának kell lennie, de a nőnek egy teljesen más párbeszédre van szüksége. A nő bátorítást szeretne, és hogy támogassák. Mégis manipulálva érzik magukat, ha így történik. A könyv arról szól, hogy két különböző nyelvet beszélünk.

Szereti, ha a nő teszi meg az első lépést?

Szép lenne, de ez még nem történt meg velem.

Mi a titka?

Elérhető vagyok.

Ön inkább egy egyéjszakás fickó, vagy a párkapcsolatok híve?

Természetesen kapható vagyok egyéjszakás kalandokra is, de nem így közelítek a kapcsolatokhoz.

Volt olyan, hogy „élete szerelme”?

Sajnos több is. 55 évesen azt mondtam, megvan az esély arra, hogy nem lesz több kapcsolatom. Igazából nem akartam új családot kialakítani. Úgy gondoltam, nem sok jót ígérnek bizarr tulajdonságaim, az ízlésem és az, hogy sok mindenre nem vagyok kapható. Már sok mindent megértettem, és nem hiszem, hogy bárki úgy tekintene rám, mint aki elkötelezett az örök szerelem iránt, hiszen már távol vagyok attól, amit úgy hívnak: rajongás.

Meddig tart a rajongás?

18 hónapig, és ez nem változott az idők kezdete óta. Az első 18 hónapban bármi történhet, úgyis elégedett maradsz. Sokáig úgy gondoltam, hogy mindent szeretek egy nőben, aztán kiderült, hogy mégsem.

Melyek azok a bizarr tulajdonságok, amiket említett?

Bizonyos értelemben például egoista vagyok. Egyszer voltam házas. Az első gyermekem anyja szerdán szeretett volna házasodni, és pénteken volt az esküvő. Mindig úgy gondoltam, hogy az nem vezet jóra, ha egy vezérelvet követünk ezen a területen. Ha nehéz individuumként tekinteni magadra, akkor még összetettebbnek tűnik mindez egy kapcsolatban. Tehát ha azt mondod, szeretsz valakit, aki ilyen vagy olyan, akkor jó eséllyel eldobod magadtól azt a lehetőséget, hogy megtaláld azt, aki valójában illik hozzád.

Megbánt valamit az életében?

Semmi olyat, amin rendszeresen bánkódnék. Biztos van ilyen, de az agyam legmélyebb bugyraiban. Ha visszatekintesz az életedre, akkor ritkán bánsz meg olyan dolgokat, amiket tettél. Talán inkább azokat, amiket nem tettél meg.

/Az eredeti, angol nyelvű cikk itt olvasható: http://the-talks.com/interview/jack-nicholson. Elnézést az esetleges hibákért, nem vagyok hivatásos fordító./

Szólj hozzá